Porntikan Promphet
อ.พรธิกาญจน์ พรหมเพชร
ตำแหน่ง : อาจารย์
ตำแหน่งทางวิชาการ : อาจารย์
สังกัดคณะ : วิทยาลัยรัตภูมิ
หลักสูตร : บริหารธุรกิจ
เบอร์โทร : 074-317100
อีเมล์ : porntikan.p@rmusv.ac.th
Porntikan Promphet
Present Position : Lecturer
Academic Ranks : Lecturer
Faculty : Rattaphum College
Course : Business Administration
Tel : 074-317100
E-mail : porntikan.p@rmusv.ac.th
การศึกษา : Education
Prince of Songkla University, Phuket Campus. Bachelor of Business Administration Major in Hospitality Management (International Program) 2011
Ramkhamhaeng University, Master of Business Administration Major in Business Administration 2015
สาขาที่เชี่ยวชาญ : Exprience
Business Administration
ประสบการณ์การสอน : Teaching Exprience
Principles of Economics
ช่องทางการจัดจำหน่ายและโลจิสติกส์
การตลาฮาลาล
การสร้างธุรกิจและการเป็นผู้ประกอบการ
การตลาดธุรกิจขยาดย่อม
งานวิจัยที่สนใจ : Search Interests
Business Management
ผลงานวิจัยหรือสิ่งประดิษฐ์ : Research or Innovation
International Journal Papers:
Porntikan Promphet. 2018. Service Quality by Temporary Passport Office in Yala Province. Humanities, Arts and Social Sciences Studies (HASSS). Vol.18 No.1 (January-April), 2018: p.279-304. Silpakorn University.
Porntikan Promphet. 2020. Internal Communications Management: A Case Study of Krung Thai Bank Public Company Limited Head Office and Branches in Three Southern Border Provinces of Thailand. Humanities, Arts and Social Sciences Studies (HASSS). Vol.20 No.2 (May-August), 2020. Silapakorn University.
International Conference Papers:
Porntikan Promphet. 2018. Risks of Tourists: A Case Study of Phuket. BAI-Winter 2018. International Conference on Business and Information. Vol.15 No.1 January 23-25, 2018. Okinawa Japan.
ตำรา หนังสือ : Text book
(20 May – 14 September 2013) Job as Customer Service at SuperStar Libra, Star Cruises Malaysia
(7 June 2012 - 4 May 2013) Students Exchange experiences as Work & Travel at San Francisco, California USA
(6 February - 30 April 2012) ernship experience on Sales & Marketing Department as an Event Coordinator at Radisson Blu Plaza Resort Phuket Panwa Beach
(7 March - 27 May 2011) Internship experience on Front Office & Housekeeping Department at The Blue Marine Resort and Spa Phuket
(15 June 2009 - 18 June 2010) Part-time job as Customer Service Coordinator-Estate Service at Sheraton Grande Laguna Phuket
ประสบการณ์การทำงาน : Work Experience
(3 September 2018 – Present) Lecturer of Business Administration Department, Rattaphum College, Rajamangala University of Technology Srivijaya (Casual worker)